اهمیت روانشناسی مد (Fashion Psychology Importance)
4 خرداد 1402 1402-04-09 16:32اهمیت روانشناسی مد (Fashion Psychology Importance)
اهمیت روانشناسی مد (Fashion Psychology Importance)
چرا به روانشناسی مد نیاز داریم؟
روانشناسی مد در مفهوم گسترده تمامی ابعاد صنعت مد و لباس را در بر میگیرد.
لباس پوست دوم ما و بخشی از هویت ما شدهاست. دریافت صنعت مد از ضرورت درک نیروی کار و مشتریان افزایش یافتهاست. برخی عوامل از جمله بازار انبوه و فست فشن که روش طراحی، تولید و عرضه را تغییر داده، مسائل سلامت روان افراد که در دست اندرکاران صنعت مد و لباس مانند طراحان مد و مدل ها بر اثر فشار کار و استرس بیشتر دیده میشود، تأثیر منفی دسترسی به تصاویر شبکههای اجتماعی در نتیجه مقایسه خودشان با این تصاویر و حس جذاب نبودن حتی زمانی که میدانند اصلاح دیجیتالی شدهاند و آغاز رژیمهای ناسالم ورزشی و غذایی یا جراحیهای زیبایی نیاز به استفاده از دانش روانشناسی در این صنعت را بهخوبی نمایان میکند.
از سویی، مشتریان بسیار پرتوقع، آگاه، دقیق و کمتر قابل پیشبینی در رفتارهای خرید شدهاند. امروزه دریافتهاند که تجربیات مثبت مشتریان مهمترین جبنه وفاداری به برند است. چه شخصی بهتر از ورانشناس میتواند رفتار مشتری را درک و پیشبینی کند. بهعلاوه، خرید با تلفن یا اینترنت ردی از دادههایی بر جای میگذارد که پردازش و گرفتن خروجی از آنها با دانش روانشناسی اطلاعاتی از لایفاستایل ما در اختیار سازمانها میگذارد.
تمامی این موضوعات و بیشتر از آن در این صنعت خلاق و فرهنگی گویای اهمیت فراوان روانشناسی مد است.
اما، هنگامی که به واژه «لباس» میرسیم نیاز ما به روانشناسی مد چگونه تبیین میشود؟
https://routledgetextbooks.com
جستجو
دسته بندی ها
برچسب ها
بایگانیها
- آبان و آذر 1402
- مهر و آبان 1402
- شهریور و مهر 1402
- مرداد و شهریور 1402
- تیر و مرداد 1402
- خرداد و تیر 1402
- اردیبهشت و خرداد 1402
- شهریور و مهر 1401
- مرداد و شهریور 1401
- اسفند و فروردین 1399
- مهر و آبان 1399
- شهریور و مهر 1399
- مرداد و شهریور 1399
- تیر و مرداد 1399
- خرداد و تیر 1399
- اردیبهشت و خرداد 1399
- فروردین و اردیبهشت 1399
- اسفند و فروردین 1398
- بهمن و اسفند 1398
- دی و بهمن 1398
- آذر و دی 1398
- شهریور و مهر 1398
- مرداد و شهریور 1398
- تیر و مرداد 1398
- خرداد و تیر 1398
معرفی انجمن پوشاک مدارس (پادکست)