روان‌شناسی مد چیست؟ Fashion Psychology Meaning

حقوق مد
بلاگ روانشناسی مد

روان‌شناسی مد چیست؟ Fashion Psychology Meaning

 

مد چیزی فراتر از بیان، که شکلی از ارتباط است!
آیا تاکنون متوجه شده‌اید که با پوشیدن لباسی زیبا با تن‌خوری مناسب چگونه خلق و خو و به‌اصطلاح مودتان به‌سرعت تغییر کرده‌است.
بله! درست است، آنچه می‌پوشیم می‌تواند بر روان و خلق و خوی ما تأثیر چشمگیری داشته‌باشد.
روان‌شناسی مد مطالعه مد و ارتباط آن با رفتارهای انسان است. این رشته تأثیر مد اعم از لباس و اکسسوری را بر حال خوب و همچنین رفتار مصرف‌کنندگان و به‌طور کلی اعمال آنها و بیش از آن بررسی می‌کند. همچنین، تأثیر گزینش‌های پوششی را بر برداشت و قضاوت فرد، هویت و شخصیت او مطالعه می‌کند.
البته باید توجه داشت که روان‌شناسی مد متفاوت از روان‌شناسی مارکتینگ است که درآن استراتژیست‌های مارکتینگ اصول روان‌شناختی را برای پیش‌بینی، تعیین و تأثیر بر گروه‌های مشتریان به‌کار می‌گیرند.اگرچه این‌دو در مواردی هم‌پوشانی دارند.
روان‌شناسی مد تئوری‌ها، رویه‌ها و رهیافت‌های روان‌شناختی را در مورد زوایای متنوع و متعدد صنعت مد و لباس به‌کار می‌گیرد تا با درنظرگرفتن زوایای مختلف لباس، کارکرد آن را با موقعیت‌های مختلف تطبیق دهد و حس خوب مصرف‌کنندگان را تأمین کند. همچنین، تمامی ابعاد صنعت مد و لباس که به‌نوعی متأثر ازعوامل انسانی است مانند نیروی انسانی، وفاداری به برند، پیدایش تکنولوژی‌های نوین و …موضوع این فیلد میان رشته‌ای قرار می‌گیرد.

Dr. Leila Aalikhani

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − one =

معرفی انجمن پوشاک مدارس (پادکست)

فیلدهای نمایش داده شده را انتخاب کنید. دیگران مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد سفارش ، بکشید و رها کنید.
  • عکس
  • شناسه محصول
  • امتیاز
  • قیمت
  • در انبار
  • موجودی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیحات
  • محتوا
  • عرض
  • اندازه
  • تنظیمات بیشتر
  • ویژگی ها
  • ویژگی های سفارشی
  • زمینه های دلخواه
برای پنهان کردن نوار مقایسه ، بیرون را کلیک کنید
مقایسه
لیست علاقه مندی ها 0
توجه: شما مجاز به کپی محتوا یا مشاهده سورس نیستید!!