نبود جریان ذائقهساز از دوران تحصیل عامل گرایش جوانان به مدهای وارداتی است
8 بهمن 1398 1402-04-08 18:00نبود جریان ذائقهساز از دوران تحصیل عامل گرایش جوانان به مدهای وارداتی است

نبود جریان ذائقهساز از دوران تحصیل عامل گرایش جوانان به مدهای وارداتی است
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور معتقد است که یکی از علل گرایش جوانان امروز به مدهای وارداتی، نبود جریان ذائقهسازی برای پوشش از دوران تحصیل آنها است.
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، سیده مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با اشاره به ضرورت شکلگیری انجمن فرهنگی هنری پوشاک مدارس در راستای تحقق یکی از مهمترین بندهای مندرج در قانون ساماندهی مد و لباس کشور گفت: از زمان تشکیل کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، نهادهای مختلفی مأمور شدند تا در مسیر دستیابی به اهداف و برنامههای این کارگروه با جریان شکلگرفته همقدم شوند که یکی از مهمترین آنها، وزارت آموزشوپرورش بوده است.
وی افزود: بااینوجود، طی سالهای گذشته شاهد ارتباط مؤثر و درخور توجهی میان این دو بخش نبودهایم و بر همین اساس، ضرورت تشکیل انجمنی با عنوان انجمن پوشاک مدارس برای تمرکز تخصصی بر روی موضوعات این بخش بیش از هر زمان دیگری محسوس است.
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با اشاره به اینکه تمام مجوزهای فعالیت انجمن پوشاک مدارس صادرشده است، گفت: آموزشوپرورش مکلف است تا کارگروه و این انجمن را در زمینه جهتبخشی هر چه بهتر و سریعتر به جریان لباس فرم دانش آموزان ایران حمایت کند؛ امیدواریم ازاینپس شاهد شکلگیری ارتباطی تنگاتنگ میان این نهادهای دولتی در مقام مجری قانون باشیم.
شفاپور تصریح کرد: فعالیت مانای انجمن، مستلزم توانمندسازی بخشهای متعدد آن است و لازم است ازاینپس به مدد تلاشهای انجمن فرهنگی هنری پوشاک مدارس، ردپای افراد متخصص در امر ساماندهی پوشاک مدارس بهوضوح دیده شود.
وی با تأکید بر ضرورت توجه به ابعاد بینارشتهای مسئله پوشاک مدارس ادامه داد: این موضوع، دغدغه طیف وسیعی از جامعه است و از سوی دیگر نهتنها دیدگاههای فرهنگی و هنری باید به این جریان مهم و کلیدی وارد شود، بلکه به نظر میرسد علومی همچون مردمشناسی، انسانشناسی، جامعهشناسی و روانشناسی نیز باید به این جریان ورود کنند و با درک تأثیر بهسزای پوشاک مدارس بر روند رشد آیندهسازان کشور، نقش خود را در این مسیر به درستی ایفا کنند.
دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور بیان کرد: بدون شک یکی از علل گرایش جوانان امروز به مدهای وارداتی، نبود جریان ذائقهسازی برای پوشش از دوران تحصیل آنها است و بر همین اساس به صراحت میتوان گفت که ساماندهی این بخش به مدد تلاشها و برنامههای انجمن فرهنگی هنری پوشاک مدارس، جذب جامعه نوجوان و جوان به مقوله عفاف و حجاب را نیز به دنبال خواهد داشت.
شفاپور در پایان خاطرنشان کرد: من بهعنوان یک مادر همواره دغدغه لباس مدرسه فرزندم را داشتهام و از نزدیک حس کردهام که والدین تا چه اندازه با نواقص و کاستیهای این پوشش درگیر هستند؛ پس امیدوارم با تکیهبر زحمات انجمن مربوطه بهزودی زود شاهد رفع کاستیهای موجود در این بخش باشیم و دانش آموزان، لباسی زیبنده و درخور شأن ایران و ایرانی را بر تن کنند.
پست های مرتبط
هوش مصنوعی آموزگار جدیدترین نسخه نرمافزار الگوسازی جمینی ( فشن استودیو)
16 مرداد 1402
4,431 بازدید
آیین معرفی کتاب «الگوسازی طرحهای مد کودکان و نوجوانان دختر»
23 شهریور 1401
3,861 بازدید
الگوسازی استاندارد پل میان طرح تا محصول نهایی
9 شهریور 1401
529 بازدید
تأمین نیاز داخلی با چشم انداز دستیابی به مارکتینگ جهانی
31 مرداد 1401
354 بازدید
آغاز همکاری انجمن پوشاک مدارس و دانشکده فنیحرفهای دکتر شریعتی
23 اسفند 1399
263 بازدید