روانشناسی مد چیست؟ Fashion Psychology Meaning
4 خرداد 1402 1402-04-09 16:35روانشناسی مد چیست؟ Fashion Psychology Meaning
روانشناسی مد چیست؟ Fashion Psychology Meaning
مد چیزی فراتر از بیان، که شکلی از ارتباط است!
آیا تاکنون متوجه شدهاید که با پوشیدن لباسی زیبا با تنخوری مناسب چگونه خلق و خو و بهاصطلاح مودتان بهسرعت تغییر کردهاست.
بله! درست است، آنچه میپوشیم میتواند بر روان و خلق و خوی ما تأثیر چشمگیری داشتهباشد.
روانشناسی مد مطالعه مد و ارتباط آن با رفتارهای انسان است. این رشته تأثیر مد اعم از لباس و اکسسوری را بر حال خوب و همچنین رفتار مصرفکنندگان و بهطور کلی اعمال آنها و بیش از آن بررسی میکند. همچنین، تأثیر گزینشهای پوششی را بر برداشت و قضاوت فرد، هویت و شخصیت او مطالعه میکند.
البته باید توجه داشت که روانشناسی مد متفاوت از روانشناسی مارکتینگ است که درآن استراتژیستهای مارکتینگ اصول روانشناختی را برای پیشبینی، تعیین و تأثیر بر گروههای مشتریان بهکار میگیرند.اگرچه ایندو در مواردی همپوشانی دارند.
روانشناسی مد تئوریها، رویهها و رهیافتهای روانشناختی را در مورد زوایای متنوع و متعدد صنعت مد و لباس بهکار میگیرد تا با درنظرگرفتن زوایای مختلف لباس، کارکرد آن را با موقعیتهای مختلف تطبیق دهد و حس خوب مصرفکنندگان را تأمین کند. همچنین، تمامی ابعاد صنعت مد و لباس که بهنوعی متأثر ازعوامل انسانی است مانند نیروی انسانی، وفاداری به برند، پیدایش تکنولوژیهای نوین و …موضوع این فیلد میان رشتهای قرار میگیرد.
جستجو
دسته بندی ها
برچسب ها
بایگانیها
- آبان و آذر 1402
- مهر و آبان 1402
- شهریور و مهر 1402
- مرداد و شهریور 1402
- تیر و مرداد 1402
- خرداد و تیر 1402
- اردیبهشت و خرداد 1402
- شهریور و مهر 1401
- مرداد و شهریور 1401
- اسفند و فروردین 1399
- مهر و آبان 1399
- شهریور و مهر 1399
- مرداد و شهریور 1399
- تیر و مرداد 1399
- خرداد و تیر 1399
- اردیبهشت و خرداد 1399
- فروردین و اردیبهشت 1399
- اسفند و فروردین 1398
- بهمن و اسفند 1398
- دی و بهمن 1398
- آذر و دی 1398
- شهریور و مهر 1398
- مرداد و شهریور 1398
- تیر و مرداد 1398
- خرداد و تیر 1398
معرفی انجمن پوشاک مدارس (پادکست)