تاثیر پوشاک مدارس بر ضریب هوشی و آرامش روانی دانشآموزان
5 شهریور 1398 1402-04-08 18:02تاثیر پوشاک مدارس بر ضریب هوشی و آرامش روانی دانشآموزان
تاثیر پوشاک مدارس بر ضریب هوشی و آرامش روانی دانشآموزان
رسول خضری، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: لباس مدارس یکی از مهمترین آیتمهای مؤثر بر رشد جسمی و روحی دانشآموزان به شمار میرود.
رسول خضری نماینده دوره دهم و نهم مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درباره نقش و اهمیت لباس مدارس بر روند رشد جسمی و روحی دانشآموزان و سلامت روانی این قشر مهم جامعه به خبرنگار مهر، گفت: قطع بهیقین، گروه سنی کودک و نوجوان نیاز مبرم به فراگیری تمامی اصول و مبانی آموزشی و پرورشی دارد و در این میان موضوع مد و لباس از اهمیت و جایگاه ویژهای برخوردار بوده که یکی از ارکان توجه به این مقوله بحث پوشاک مدارس است.
او با اشاره به تأثـیر لباس مدارس در نـحوه یادگـیری، ضریب هوشی، آرامش روحی و ایـجاد محدوده آسـایش دانش آموزان در فضای مدرسه اظهار کرد: اگر امروز شاهد آنیم که ایران در زمره 10 کشوری قرار دارد که میزان استرس، فشار روحی و عصبانیت در میان مردم بهشدت بالا است شاید با اندکی ریشهیابی در این مسئله با موضوعاتی همچون پوشش مدارس افراد در گروههای سنی پایینتر برخورد کنیم که در زمان خود موجب به وجود آمدن مسائل و مشکلات عدیده جسمی و روحی آنها شده است.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بدنه کارشناسی دولت نقش مهمی در ساماندهی به موضوع پوشاک مدارس در ابعاد پزشکی ایفا میکند، ادامه داد: لباس مدارس یکی از مهمترین آیتمهای مؤثر بر رشد جسمی و روحی دانشآموزان به شمار میرود که تأثیر مستقیم بر ضریب هوشی و آرامش روانی دانشآموزان دارد از همین رو به نظر میرسد همراهی جامعه پزشکان در بدنه کارشناسی فرهنگی و آموزشی میتواند موجب تأکید هر چه بیشتر بر لزوم جلوگیری از صدمات ناشی از لباس نامناسب برای دانش آموران کشور شود.
خضری افزود: بسیاری از سکانداران مدیریت امروز جامعه، دانش آموزان دیروز هستند که هرکدام بهنوبه خود با معضلات جدی در زمینه لباس مدرسه دستوپنجه نرم کردهاند و بسیاری از آنها بر این باورند که بخش عمدهای از مشکلات جسمی آنها بهویژه در بخش ستون فقرات و یا ناراحتیهای پوستی به پوشش، کیف و کفش آنها در دوران تحصیل بازمیگردد.
این نماینده مجلس در پایان تصریح کرد: هرچند که موضوع و طرح ساماندهی پوشاک مدارس میتواند در مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی مورد توجه قرار گیرد اما وقت آن رسیده تا برای رشد و تعالی هر چه بیشتر جامعه دانشآموز در ایران، موضوع لباس مدارس در مقام عمل سامان بخشیده شود و مدیران مدارس در جریان همراهی و تعامل هر چهبهتر با انجمن پوشاک مدارس کمک کنند تا نتایج مطلوبی را در آینده یکایک دانش آموزان ایرانی از پس بر تن داشتن پوشش مناسب و استاندارد شاهد باشیم.